söndag, september 28, 2008

Nya regler för kommentarer på denna blogg

Uppdatering. Jag kommer inte att ha så hårda kommentatorsregler som jag tidigare indikerat.

Det går bra med anonyma kommentarer men förolämpningar som rör mitt privatliv kommer jag omedelbart att radera. Jag vill dock be dem som använder alternativet anonym att lämna en kort signatur så att det blir lättare att replikera. Signaturen behöver inte avslöja vem du är, men använd något som gör det lättare att hålla reda på vem som skrivit vad.

6 kommentarer:

Ludvig Ericson sa...

Så istället för att bara ta bort den enstaka kommentaren så offrar du inte bara anonyma kommentarer, utan också OpenID samt manuell input.

Tror du kan ha problem med destruktiv kritik... Nåväl, får väl se hur många legitima kommentarer du tappar på det.

Mark Klamberg sa...

Ludvig,
Redan före jag läste din kommentar kom jag till samma slutsats. Jag kommer att tillåta anonyma kommentarer.

Anonym sa...

Bra att det även fortsättningsvis går att kommentera utan blogger-konto. Men varför inte kräva att folk i varje fall fyller i något påhittat namn eller nickname för att få litet ordning.

Lars-Erick Forsgren sa...

Ännu ett tecken på att du är på gång, Mark. TAck för det.

Håller f.ö. med Tors kommentar. Är det ngn stil på anonyma kommentarer är de OK, men jobbigt om de inte har ngt nick el likn.

Anonym sa...

bra. jag gillar anonyma kommentarer :)

Anonym sa...

Hej!

Tack för att du inte lät en anonym idiot i förlängningen blockera din blogg för alla välvilliga anonyma kommentatorer.

Jag blir varje gång lika ledsen när jag blir förhindrad att kommentera (anonymt och/eller utan registrering mer specifikt). Det är viktigt att insteget för att delta i samtalet är så lätt som möjligt, så att så få som möjligt diskvalificeras.

Så tack för det!

- den anonyme som lyckats korsposta detta svar på tre kommentarer när det var här den hörde hemma! Sorry! (tur man är anonym, annar hade det varit riktigt pinsamt ;-)